Jak Technologia i Grywalizacja Rewolucjonizują Korporacyjny Team Building

Opublikowano 1 kwi 2019 przez Esther Daniel

Nauczanie przez internet i grywalizacja uczenia się stały się bardziej popularne w ciągu ostatniej dekady z uwagi na wykorzystywanie ich przez sektor edukacyjny i korporacje. Grywalizacja tworzy ekscytujące, edukacyjne i zabawne doświadczenia nauczania, oferując dodatkowe korzyści, których konwencjonalne systemy nie są w stanie osiągnąć. Badania pokazują, że grywalizacja w uczeniu się zwiększa zaangażowanie, daje poczucie spełnienia i poprawia ogólną zdolność zapamiętywania dziesięciokrotnie w porównaniu z tradycyjnymi metodami uczenia się, takimi jak czytanie i słuchanie. Krótko mówiąc, wykazano, że zastosowanie mechaniki gry w team building znacznie zwiększa jego efektywność. Technologia odgrywa coraz ważniejszą rolę w dostarczaniu programów do team building, zastępując użycie pióra i papieru urządzeniami cyfrowymi, takimi jak smartfony, tablety i GPS w ramach konwencjonalnych ćwiczeń z zakresu team building.

Technology in Team Building

Przyszłość Team Building

W 2019 roku najbardziej imponujące i efektywne ćwiczenia do team building będą pochodzić z gier VR opartych na współpracy, takich jak The Infinite Loop, oraz ćwiczeń, które używają niestandardowych, zaawansowanych technologicznie urządzeń, takich jak dostosowane do klienta skrzynie skrywające zagadki i płonące czerwone urządzenie odliczające czas w grze Red Alert (na zdjęciu poniżej).

red alert

Motywy gier typu escape room również zyskują na popularności i jeszcze bardziej zmienią krajobraz team building, umożliwiając uczestnikom wchodzenie w różne światy i wcielanie się w fikcyjne role, jednocześnie rozwijając przydatne umiejętności. Doskonałym tego przykładem jest Outbreak - Escape the Virus, ćwiczenie, które wymaga od uczestników uratowania świata przed śmiertelnym wirusem, wykorzystując zagadki w stylu gier escape room, w połączeniu z technologią, aby uzyskać pełne zanurzenie się w grze, motywację, zrozumienie i ulepszenie zdolności uczenia się.

outbreak

Jak Nauka Wspiera Grywalizację w Edukacji

Kiedy ludzie wykonują czynności stymulujące ich ciała lub umysły, ciało uwalnia endorfiny. Endorfiny są neuroprzekaźnikami, które przyczyniają się do uczucia szczęścia i motywacji, zwłaszcza wtedy gdy coś osiągasz lub pomyślnie wykonujesz zadanie. Najnowszy program Go Team od Catalyst, Escape the Maze, został specjalnie zaprojektowany tak, aby to wykorzystać, dając zespołom wyzwanie i nagradzając ich za jego pomyślne ukończenie, czy to przez przyznawane punkty, wirtualną nagrodę czy też przejście na następny poziom. Uwalnia to endorfiny, tworząc poczucie pozytywizmu, które napędza ciągłe zaangażowanie, motywację i sukces.

escape the maze

Ryzyko i Nagroda

Ryzyko i nagroda powodują jeszcze więcej, aby pomóc uczestnikom zmusić się i osiągnąć cel. Wszyscy zdajemy sobie sprawę z uzależniającej natury maszyn do gry w pokera, pachinko, mahjong i innych gier hazardowych lub innych gier związanych z podejmowaniem ryzyka. Posiadają one cechy, które ćwiczenia z zakresu team building mogą wykorzystać do dalszego angażowania uczestników.

W Quickfire zespoły muszą ryzykować swoje żetony, aby wziąć udział w wyzwaniu, które przy pomyślnym zakończeniu go, nagradza je większą ilością żetonów do zainwestowania. Tworzy to pętlę aktywności, w której uczestnicy stale powtarzają czynności, które wykonują ze względu na czerpaną z nich przyjemność, wliczając w to ryzyko i nagrodę. Powtarzanie czynności, które ta pętla przynosi, pozwala uczestnikom doskonalić odpowiednie umiejętności bardziej efektywnie i analitycznie, bez tworzenia monotonnego lub nudnego cyklu wydarzeń, który ostatecznie pozostawiłby zespoły znudzone i niezaangażowane. Ta równowaga pomiędzy zabawą i edukacją jest tym, co sprawia, że skuteczny team building jest tak przydatny, gdy uczestnicy nieustannie rozwijają konkretną umiejętność wyznaczaną przez przyjemne i wciągające medium

quickfire soccer

Endorfiny

Dobrze znanym problemem związanym ze źle zaplanowanymi programami team buildingowymi jest brak zaangażowania, gdzie jeden lub więcej członków zespołu stają się biernymi obserwatorami, a nie uczestnikami. Poprzez grywalizację, przemyślany projekt i dzięki wykorzystaniu technologii wszyscy uczestnicy mogą być aktywnie zaangażowani, a endorfiny spowodują, że ich zaangażowanie będzie wzrastało w trakcie trwania gry. Badania pokazują, że uwalnianie endorfin pomaga również w ogólnej edukacyjnej zdolności zapamiętywania, co stanowi cenną wiedzę naukową podczas projektowania opartej na technologii gry z zakresu team building.

Niezależnie od tego, czy starasz się zwiększyć zaangażowanie w konferencję, czy po prostu masz nadzieję zorganizować ćwiczenie z zakresu team building, w tym pytania i wyzwania, które skoncentruje się na pożądanym wyniku uczenia się, uczestnicy będą zaangażowani, zmotywowani i będą w stanie skutecznie wchłonąć informacje, włączając je do ich pamięci długoterminowej.

go team destination

Opinie i Potencjał do Poprawy

Grywalizacja to świetny sposób na otrzymywanie przez zespoły stałych, aktualnych i automatycznych opinii. W przeszłości zespoły musiały czekać aż do ogłoszenia, a nawet zakończenia ćwiczenia, aby wiedzieć, jak się spisują. W programach z użyciem technologii od Catalyst Global aktualizacje, opinie i wyniki są dostarczane w czasie rzeczywistym, w miarę postępu uczestników w grze. Uczestnicy mogą również otrzymywać komunikaty zachęcające od kontrolera gry i innych uczestników dzięki wbudowanej możliwości przesyłania wiadomości.

Ta zdolność do otrzymywania opinii w dowolnym czasie pozwala wszystkim uczestnikom, nie tylko tym, którzy znajdują się na szczycie tabeli, zobaczyć ich bieżące wyniki i ułatwia im analizowanie drogi poprawy. Badania wskazują, że potencjał i zdolność do poprawy jest ważnym aspektem spełnienia i dobrobytu. Mając to na uwadze, gry wykorzystujące technologię powinny być projektowane z wyzwaniami, które powtarzają określony zestaw umiejętności, pozwalając uczestnikom widzieć ich postępy, analizować problemy, z jakimi się zmagają i naprawić je. Catalyst stosuje tę naukę w swoich programach z użyciem technologii, a zwłaszcza podczas gier Go Engage służących do szkolenia personelu i jego angażowania w konferencję, które są zazwyczaj rozgrywane przez osobę jako część eLearning.

W przypadkach, w których wyzwania nie są czarno-białe i brak im wyraźnych miar sukcesu - na przykład w tych oznaczonych przez kontrolera gry, a nie samą aplikację - przyjęto skalę punktowania, która daje zespołom poczucie, że poprawiają swoją wydajność, zwiększając poczucie spełnienia i motywację uczestników.

Ogólnie mówiąc, zastosowanie mechaniki gry w team building powoduje drastyczny wzrost zaangażowania, motywacji, spełnienia i zdolności zapamiętywania. Wyniki te wyjaśniają, dlaczego technologia odgrywa coraz ważniejszą rolę w dostarczaniu programów do team building, które zawierają techniki projektowania gier, tworząc bardziej skuteczne ćwiczenia przynoszące korzyści zarówno firmom, jak i pracownikom.

Esther Daniel

Szef strategii angażowania partnerów w Catalyst Global

Odpowiedzialna za zapewnienie efektywności organizacyjnej poprzez strategie zaangażowania partnerów sieci Catalyst Global.

Wszystkie Artykuły

Polecane lektury