Przewaga konkurencyjna

Zdolność plasowania własnych produktów lub usług w najbardziej dogodnej pozycji biznesowej.

competitive advantage

Klienci dopasowują propozycję wartości produktu lub usługi do własnych potrzeb. Oczywiście, ostatecznym celem jest doprowadzenie do tego, aby klienci ponownie dokonali zakupu. Aby zwiększyć przewagę konkurencyjną, firmy odpierają konkurencję poprzez trwale wykształcaną unikalność. Jednakże klienci, są na najlepszej drodze do dokonywania zakupów na wyczucie, wyłącznie z tego powodu, że czują, że jest to właściwe. Ludzie zazwyczaj pożądają tego, co jest dogodne, np. wybieranie produktu zajmującego wiodącą pozycję na rynku. Firmy wyposażone w przewagę konkurencyjną nie zamierzają narażać się na utratę komfortu i bliskich stosunków.

A zatem, w jaki sposób uzyskać przewagę konkurencyjną? Po pierwsze, należy zadbać o własne interesy. Po drugie, należy odpowiednio wcześnie stosować agresywną politykę cenową, aby zdobyć taki udział na rynku, który zapewni firmie niższe koszty, odpowiednio wyższy udział w rynku, a także wyższą rentowność. Wczesna przewaga udziałowa ma duże znaczenie. Oferowanie darmowych produktów lub usług może być sprytną taktyką w celu utrwalenia przyzwyczajeń klientów. Firmy muszą zapewniać nowoczesność swoich produktów, jednak zmiany powinny być wprowadzane w traki sposób, aby nowe wersje zachowywały przewagę konkurencyjną produktów starszych. Należy przyglądać się swojej działalności, aby tworzyć procesy skierowane na zewnątrz i przygotowywać pracowników tak, aby wpływali na doznania klientów. Ponadto, należy badać doznania klientów – ich oczekiwania i potrzeby, a wtedy przedsiębiorstwo będzie mogło dostarczać procesy odpowiadające potrzebom klientów i w ten sposób oferować w znaczny sposób przewagę konkurencyjną przez cały czas. Klienci są najszczęśliwsi, jeśli procesy biznesowe są tak dopasowane, aby sprostać ich potrzebom.

Programy teambuildingowe oraz eksperymentalne gry biznesowe są skutecznym sposobem pokazania pracownikom ważności przewagi konkurencyjnej. Są również doskonałym sposobem rozwijania zachowań i nastawienia ukierunkowanych na przewagę konkurencyjną.

Przejrzyj sekcję opisującą powiązane popularne programy.
Potrzebujesz pomocy w podjęciu decyzji? A może szukasz czegoś innego?

Skontaktuj się z nami

Powiązane historie klientów