Budowanie relacji jest kluczem do lojalności klientów. Technologia cyfrowa zapewnia bezpośrednią interakcję z klientami, jednocześnie umożliwiając przedsiębiorstwom optymalizację zarządzania cyklem życia klienta opartą na analizach potrzeb klientów. Firmy mogą obecnie w łatwy sposób pytać swoich klientów, co sądzą na dany temat, jakie są ich potrzeby oraz czego oczekują, badania ilościowe. Z drugiej strony, techniki ilościowe wymagają przemyślanej interpretacji danych. Udany marketing relacji z klientami jest złożonym kompromisem, który wymaga długofalowego zręcznego dążenia do zrozumienia bieżących i przyszłych potrzeb klientów.
Przemiana kontaktów w klientów jest możliwa poprzez regularną i właściwą komunikację. Digitalizacja udostępniła platformę umożliwiającą ciągłe wsłuchiwanie się w opinie klientów. Daje to również władzę nabywcom w taki sposób, że decyzje są podejmowane na podstawie faktów. Oznacza to, że bardziej niż kiedykolwiek bycie szczerym w stosunku do klientów poprzez dostarczanie im skutecznych i rzeczywistych rozwiązań zamiast fałszywych obietnic jest koniecznością. Podobnie jak w przypadku relacji, pozostawanie w stałym kontakcie jest również ważne. Istotne jest uwzględnianie różnych informacji w komunikacji cyfrowej, w szczególności informacji o działaniach podejmowanych na rzecz klientów, a także dzielenie się interesującymi artykułami. Należy także pamiętać o rozsyłaniu spersonalizowanych i napisanych ręcznie informacji oraz o prowadzeniu rozmów biznesowych przez telefon. Sprawianie, że klienci czują się docenieni poprzez zapewnianie im wsparcia i nagradzanie za ich lojalność jest również kluczową kwestią. Eksperymentalne gry edukacyjne mogą być świetnym orężem i sposobem na przypominanie o znaczeniu relacji z kleintami.
Przejrzyj sekcję opisującą powiązane popularne programy.
Potrzebujesz pomocy w podjęciu decyzji? A może szukasz czegoś innego?