Konkurencja doprowadza do tego, że pracownicy, dając z siebie
wszystko, stają się siłą napędową do osiągania sukcesu, jednak może to
również doprowadzać do toksycznej mentalności napędzanej własnym ego,
która osłabia i niszczy cele zespołu i kulturę korporacyjną.
Wykwalifikowani
menedżerowie ds. sprzedaży tworzą ukierunkowaną kulturę sukcesu.
Wybierają oni miłych, aczkolwiek ambitnych, żądnych sukcesu pracowników i
wspomagają ich w zrozumieniu, jakie są ich dokonania względem ich
kolegów. Tworzą oni warunki, które pobudzają jednostki do rywalizowania
ze sobą. Zawsze zmierzają oni do osiągania najlepszych wyników w pracy,
jednak dzięki swobodzie wykraczania poza strefę komfortu i dążeniu do
samodoskonalenia osiągają oni coraz wyższe cele.
Mając gwarancję,
że warunki rywalizacji pozostają zdrowe, należy koncentrować uwagę i
tworzyć poczucie odpowiedzialności jednostki za wyższe cele osiągane
przez cały zespół. Należy znaleźć sposoby, aby przekonać jednostki do
łączenia własnych celów z celami firmy. Należy świętować sukcesy
zespołu, jak i poszczególnych pracowników. Ponadto, należy motywować
pracowników do dzielenia się z grupą własnymi, jak i zawodowymi celami,
dzięki czemu będą oni postrzegać się wzajemnie jako jednostki, świętować
sukcesy osiągane przez każdego pracownika oraz będą wiedzieć, w jaki
sposób wzajemnie sobie pomagać, aby osiągać wspólne cele. Zajęcia z teambuildingu są doskonałym sposobem na poprawienie warunków rywalizacji i zaszczepienie zabawnych wyzwać w kulturze korporacyjnej.
Przejrzyj sekcję opisującą powiązane popularne programy.
Potrzebujesz pomocy w podjęciu decyzji? A może szukasz czegoś innego?